A közösségi háló eszközei (egyelőre) jellegükből adódóan inkább az informális tanuláshoz köthetők. Elterjedt vélemény, hogy mivel a gyerekek „egész nap a számítógép előtt ülnek”, sokkal könnyebben elérhető számukra az informális tanulás. Meg kell azonban jegyeznünk, hogy mivel nagy az eltérés a hozzáférésben, a gyerekek eltérő mértékű tapasztalatra tehetnek szert az információs és kommunikációs eszközök (ICT - Information and Communication Technologies) terén. Észre kell vennünk, hogy felnő egy olyan generáció, melynek egyik része úgy lubickol ebben a világban, mint hal a vízben, míg mások inkább (az előző hasonlatnál maradva) úgy érezhetik magukat mint a partra vetett hal.
Az informális tanulás elősegítéséhez változtatásokra lenne szükség. Mivel a hangsúly mindig az iskolai oktatáson, az ottani módszereken van, először is szemléletváltásra lenne szükség. Másrészt meg kellene értenünk az iskolán kívüli tanulás folyamatát, de ezen a téren kevés kutatási anyag áll rendelkezésünkre. A kérdés az, hogy egyáltalán hogyan tanulnak az emberek, és az is kérdés, hogy mit kell megtanulniuk? Nem számítva persze azt, hogy meg kell tanítani őket tanulni. Újra kell gondolnunk a tudás és az információ jelentését és összevetni ezeket a tényekkel és koncepciókkal.